Ukulele idą jak woda

  • Post category:Blog

Podczas epidemii w Polsce na pniu sprzedają się pralki, lodówki i ogólnie całe AGD czyli artykuły gospodarstwa domowego. A w Japonii jak woda idą ukulele, gitary i fortepiany.

Według sklepów muzycznych najlepiej sprzedają się instrumenty postrzegane jako łatwiejsze do nauki, takie jak wspomniane ukulele i gitara. W obu przypadkach sprzedaż wzrosła dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dla wielu muzycznych nowicjuszy, kojący wpływ brzmienia instrumentu na żywo, pomaga radzić sobie ze stresem związanym z pandemią.

Ukulele odnotowuje najszybszy wzrost sprzedaży i zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych kobiet, według Yamano Music, która ma 40 sklepów głównie w aglomeracji tokijskiej. Dzięki modelom dla początkujących, których cena mieści się w przedziale 10 000 jenów ok. 360 zł), sprzedaż hawajskiego instrumentu smyczkowego wzrosła 2,10 razy w okresie od czerwca do sierpnia, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Gitary akustyczne zajęły drugie miejsce z 2,08-krotnym wzrostem.

Kiwaya Ukuleles, czołowy producent ukuleli z siedzibą w Taito Ward w Tokio, odnotował gwałtowny wzrost zamówień online od maja. Firma twierdzi, że sprzedała prawie dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku i nie może dotrzymać kroku produkcji. 37-letni Michihiro Hayashi, prezes rodzinnej firmy w czwartym pokoleniu, zachwala ukulele za przyjemne brzmienie podobne do lutni i łatwość użycia. Ukulele to instrument, który w każdej chwili można podnieść oglądając YouTube i zagrać w rytm muzyki docierającej z telewizora.

Kiwaya Ukuleles, czołowy producent ukuleli z siedzibą w Taito Ward w Tokio, odnotował gwałtowny wzrost zamówień online od maja. Firma twierdzi, że sprzedała prawie dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku i nie może dotrzymać kroku produkcji. 37-letni Michihiro Hayashi, prezes rodzinnej firmy w czwartym pokoleniu, zachwala ukulele za przyjemne brzmienie podobne do lutni i łatwość użycia. Ukulele to instrument, który w każdej chwili można podnieść oglądając YouTube i zagrać w rytm muzyki docierającej z telewizora.