Studenci uczący się języka japońskiego w Fundacji Sakura na zakup podręcznika Marugoto otrzymują zniżkę. Jeśli jesteś studentem kursów języka japońskiego w Fundacji Sakura, w zakładkach ZAMÓWIENIE lub KOSZYK, wybierz KUPON, i wprowadź nazwę grupy, w której masz zajęcia.
Studenci kursów ONLINE otrzymują zniżkę na podręcznik, nie płacą także za jego wysłanie. Studenci kursów STACJONARNYCH z kuponem zapłacą mniej za Marugoto a podręcznik odbiorą osobiście w szkole, przed lekcjami.
Studenci kursów stacjonarnych w zakładce ZAMÓWIENIE powinni zaznaczyć ODBIÓR OSOBISTY.
Uwaga! Kupony przeznaczone są wyłącznie dla studentów kursów języka japońskiego w Fundacji Sakura.
Jeśli nie znasz nazwy swojej grupy - wyślij nam wiadomość e-mail lub zadzwoń do nas! Jeśli Twój kupon jest niepoprawny lub nie zostaje naliczona zniżka - skontaktuj się z nami!
TAK!
Książki do nauki języka japońskiego Marguto mogą zakupić wszyscy, którzy uczą się języka japońskiego.
W chwili obecnej przyjmujemy opłaty za podręczniki przy zamówieniach z wysyłką tylko przelewem na nasze konto bankowe: 44 2030 0045 1110 0000 0386 0980 (PARIBAS).
Za książkę zapłacisz także w siedzibie Fundacji (tj. w naszej szkole) gotówką lub kartą.
Chcąc otrzymać zakupioną książkę do paczkomatu InPost położonego w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania, w zakładce ZAMÓWIENIE w polu UWAGI DO ZAMÓWIENIA - wpisz nazwę i adres paczkomatu InPost np. POP-LOD302, Warecka 14/20, Łodź 91-202. Wykaz paczkomatów znajdziesz na stronie InPost: https://inpost.pl/znajdz-paczkomat
Podręcznik Marugoto możesz po jego zakupie odebrać w naszej szkole (Fundacja Sakura) osobiście w godzinach: 15:00-20:00 poniedziałek - czwartek. Soboty 10:00-13:00
Fundacja Sakura, Próżna 10/38, 1 piętro, Warszawa.
§1
- Sklep internetowy Fundacji Sakura, dostępny pod pod adresem internetowym: sklep.sakura.org.pl, prowadzony jest przez Fundację Krzewienia Kultury Japońskiej Sakura z siedzibą w Warszawie przy ulicy Próżnej 10/38, wpisaną do Krajowego Rejestru sądowego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy XXII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000252911, REGON 140496060.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – Fundacja Krzewienia Kultury Japońskiej z siedzibą w Warszawie przy ul.Próżnej 10/38, kod pocztowy 00-107 NIP 5252372063, REGON 140496060
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: sklep.sakura.org.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§3 Kontakt ze sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Próżna 10/38, 00-107 Warszawa
- Adres e-mail Sprzedawcy: fundacja@sakura.org.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 22 826 54 54, 506 180 400
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 44 2030 0045 1110 0000 0386 0980 (PARIBAS).
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 14:00-20:00 od poniedziałku do piątku.
§4 Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są: a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową, b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
§5 Informacja ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§6 Zakładanie konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: adresu e-mail.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§7 Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
a. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
b. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
c. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
d. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
e. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
f. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. Przesyłka pocztowa listem poleconym realizowana przez Pocztę Polską
b. Przesyłkę paczkomatową realizowaną przez InPost (konieczne podanie adresu paczkomatu położonego najbliżej adesu Zamawiającego
Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Fundacja Sakura, Próżna 10/38, 00-107 Warszawa. (Dotyczy studentów kursów stacjonarnych języka japońskiego w Fundacji Sakura) - Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
b. Płatność kartą płatniczą (z chwilą wdrożenia, obecnie niemożliwe.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
a. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru. - Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. - W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
g. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
§11 Reklamacje
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. - Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§14 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
[/col] [/row]
Podręczniki do nauki języka japońskiego MARUGOTO przygotowano w oparciu o zasady JF Standard for Japanese-Language Education. JF Standard to narzędzie pomagające w nauczaniu, nauce i ocenie znajomości języka japońskiego.
Poziomy skali JF Standard dla języka japońskiego, nie zależą od tego, jaką gramatykę znasz, ani ile znasz słów lub znaków kanji, ale od tego co możesz osiągnąć opanowując konkretny poziom języka japońskiego.
Zdania zaczynające się od „Potrafię…”( zdania Can-do [ang]), opisują umiejętność wykonywania różnych zadań i są podzielone na sześć poziomów od A1 do C2. Te sześć poziomów jest takich samych, jak te używane w Skali Rady Europy – CEFR, więc swoją znajomość japońskiego można zrozumieć za pomocą poziomów, które są wspólne z poziomami używanymi w innych językach.
Standard JF składa się zarówno z Can-do CEFR jak i Can-do JF.
Zdania can-do CEFR to uniwersalne grupy słów, które razem z innymi, opisuj treść przekazu podczas gdy zdania Can-do JF to przykłady praktycznych ćwiczeń językowych związanych z sytuacjami, w których używasz japońskiego. Ustalając cele nauczania, możesz zaplanować swoją naukę tak, aby skupiała się na rzeczywistej komunikacji.
CEFR (Common European Framework of Reference) to skrót od Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Jest szeroko wprowadzany jako wspólne ramy dla nauki języków i edukacji na całym świecie..
Poziomy skali JF Standard dla języka japońskiego, nie zależą od tego, jaką gramatykę znasz, ani ile znasz słów lub znaków kanji, ale od tego co możesz osiągnąć opanowując konkretny poziom języka japońskiego. Zdania zaczynające się od „Potrafię…”( zdania Can-do [ang]), opisują umiejętność wykonywania różnych zadań i są podzielone na sześć poziomów od A1 do C2. Te sześć poziomów jest takich samych, jak te używane w Skali Rady Europy - CEFR, więc swoją znajomość japońskiego można zrozumieć za pomocą poziomów, które są wspólne z poziomami używanymi w innych językach. Standard JF składa się zarówno z Can-do CEFR jak i Can-do JF. Zdania can-do CEFR to uniwersalne grupy słów, które razem z innymi, opisuj treść przekazu podczas gdy zdania Can-do JF to przykłady praktycznych ćwiczeń językowych związanych z sytuacjami, w których używasz japońskiego. Ustalając cele nauczania, możesz zaplanować swoją naukę tak, aby skupiała się na rzeczywistej komunikacji. CEFR (Common European Framework of Reference) to skrót od Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Jest szeroko wprowadzany jako wspólne ramy dla nauki języków i edukacji na całym świecie
- Potrafi zrozumieć i stosować znane mu wyrażenia dotyczące życia codziennego oraz bardzo podstawowe wyrażenia dotyczące zaspokajania potrzeb konkretnego typu
- Potrafi przedstawić siebie i innych oraz potrafi zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące danych osobowych, takich jak miejsce zamieszkania, osoby, które zna i rzeczy, które posiada Może wchodzić w interakcje w prosty sposób, pod warunkiem, że druga osoba mówi powoli i wyraźnie oraz chce pomóc
- Potrafi zrozumieć zdania i często używane wyrażenia w zakresie tematów najbardziej dla niego istotnych (np. bardzo podstawowe informacje osobiste i rodzinne, zakupy, geografia lokalna, zatrudnienie) Potrafi porozumiewać się wykonując proste i rutynowe zadania wymagające prostej i bezpośredniej wymiany informacji na tematy znane i rutynowe Potrafi opisać w prosty sposób aspekty swojego pochodzenia, najbliższego otoczenia i spraw w obszarach bezpośredniej potrzeby.
- Potrafi zrozumieć główne punkty jasnego, standardowego przekazu w znanych sprawach spotykanych regularnie w pracy, szkole, czasie wolnym, itp.
- Potrafi poradzić sobie z większością sytuacji, które mogą się zdarzyć podczas podróży w obszarze, gdzie mówi się tym językiem
potrafi tworzyć proste, spójne teksty na tematy, które są mu znane lub go interesują - Potrafi opisywać doświadczenia i wydarzenia, marzenia, nadzieje i ambicje, a także krótko uzasadniać i wyjaśniać swoje opinie i plany
- Potrafi zrozumieć główne myśli zawarte w złożonych tekstach dotyczących zarówno konkretnych, jak i abstrakcyjnych tematów, w tym dyskusji technicznych w swojej dziedzinie specjalizacji
- Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która sprawia, że regularne kontakty z rodzimymi użytkownikami języka są całkiem możliwe i nie obciążają żadnej ze stron
- Potrafi formułować przejrzyste, szczegółowe teksty w szerokim zakresie tematów oraz wyjaśnić swój punkt widzenia na aktualną kwestię, podając zalety i wady różnych rozwiązań
- Potrafi zrozumieć szeroki zakres wymagających, dłuższych tekstów i rozpoznać ich ukryte znaczenie
- Potrafi wypowiadać się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego szukania określeń Potrafi używać języka w sposób elastyczny i skuteczny dla celów społecznych, akademickich i zawodowych Potrafi tworzyć przejrzyste, dobrze zbudowane, szczegółowe teksty na złożone tematy, wykazując kontrolowane użycie schematów organizacyjnych, łączników i środków spajających
- Potrafi z łatwością zrozumieć praktycznie wszystko, co usłyszy lub przeczyta Potrafi streszczać informacje pochodzące z różnych źródeł mówionych i pisanych, rekonstruując argumenty i relacje w spójnej prezentacji.
- Potrafi wypowiadać się spontanicznie, bardzo płynnie i precyzyjnie, różnicując odcienie znaczeniowe nawet w bardziej złożonych sytuacjach.
Potrafi wypowiedzieć słowa podziękowania używając prostych struktur takich jak: „dziękuję za twoją uprzejmość” przed gośćmi obecnymi na pożegnalnym przyjęciu przed przejściem kogoś na emeryturę (JF Can-do).
Potrafi wygłosić krótką i prostą przemowę, gratulując pannie młodej i panu młodemu, wyjaśniając swoją relację z nimi itp. na przyjęciu weselnym przyjaciela lub na innych imprezach, jeśli pozwala się od czasu do czasu spojrzeć na swoje notatki (JF Can – do).
Potrafi przedstawić w sposób szczegółowy słynne znaki, lokalne specjalności i inne cechy podczas oprowadzania ludzi po, na przykład, słynnych zabytkach jako profesjonalny przewodnik. Jeśli przygotowania są poczynione z wyprzedzeniem (JF Can – do).
Potrafi wyraziście i szczegółowo wyjaśnić własną propozycję i właściwie reagować na pytania, pokazując diagramy, wykresy itp. podczas np. spotkania dotyczącego jakiegoś planowania w miejscu pracy, jeśli wcześniej się do niego przygotuje (JF Can – do).
Potrafi przedstawić jasną, dobrze zbudowaną prezentację złożonego tematu, rozwijając i popierając dość obszernie swoje poglądy za pomocą pomocniczych punktów, uzasadnień i odpowiednich przykładów (CEFR Can- do).
Potrafi w sposób pewny i klarowny przedstawić złożony temat publiczności, która nie jest z nim zaznajomiona, nadając mu odpowiednią strukturę i dostosowując wystąpienie do potrzeb słuchaczy (CEFR Can- do).
